نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

عكس: اصولگرايان با شال سبز در صحن مجلس

برگزاري جشن عيد غدير در صحن علني مجلس

برگزاري جشن عيد غدير در صحن علني مجلس

برگزاري جشن عيد غدير در صحن علني مجلس

برگزاري جشن عيد غدير در صحن علني مجلس

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

بی بی سی فارسی؛ وکیل مدافع مهدی هاشمی

BBC علت جنجال بر سر خروج مهدی هاشمی از ایران شانتاژ رسانه های وابسته به دولت و تنها اتهام وارده به وی را استفاده از اموال عمومی به نفع ستاد موسوی در تبلیغات ریاست جمهوری معرفی و همچنین با اشاره سخنان دو هفته پیش آیة الله جنتی، از عزم جدی سران نظام برای محاکمه این اشخاص ابراز نگرانی کرد.
در پی انتشار نامه ی منسوب به مهدی هاشمی که خطاب به حجة الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای نوشته شده بود، شبکه بی بی سی فارسی (بازوی رسانه ای فتنه گران) در گزارشی به بررسی این نامه پرداخت.

در این گزارش علت جنجال بر سر خروج مهدی هاشمی از ایران شانتاژ رسانه های وابسته به دولت و تنها اتهام وارده به وی را استفاده از اموال عمومی به نفع ستاد موسوی در تبلیغات ریاست جمهوری معرفی و همچنین با اشاره سخنان دو هفته پیش آیة الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران که خواستار برخورد با عوامل اصلی و تئوریسین های فتنه شده بود، از عزم جدی سران نظام برای محاکمه این اشخاص ابراز نگرانی کرد.

در ادامه با اشاره به مناظره احمدی نژاد و موسوی، سخنان مطرح شده در این مناظره را دلیل اصلی مخالفت خاندان هاشمی برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره آقای احمدی نژاد در منصب ریاست جمهوری ارزیابی می کند.در حالیکه بنابر اعترافات صریح متهمین دادگاه حوادث پس از انتخابات، مهدی هاشمی از چندین ماه قبل از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم از تمامی قدرت مالی و رسانه ای خود برای شکست احمدی نژاد در این انتخابات بهره گرفته بود.

در پایان این گزارش با اشاره به شرط اصلی مهدی هاشمی برای حضور در دادگاه که از جایگاه متهم برای قوه قضائیه تعیین تکلیف نموده است، این سوال را مطرح می نماید که با توجه به سخنان مطروحه سران نظام مبنی برمحاکمه مهدی هاشمی که قطعأ از عوامل اصلی فتنه بوده،امکان مهیا شدن شرط وی را که خواستار برگزاری داگاه مستقل و به دور از فشار نیرو های امنیتی می باشد، با توجه به فضای فعلی منتفی و امکان بازگشت وی را غیر ممکن اعلام می کند.

با توجه به اینکه حضور مهدی هاشمی در دادگاه و احتمال اینکه با توجه به مدارک موجود اتهامات منسوب به وی ثابت شود که در این صورت نقش عوامل خارجی درایجاد فتنه برای همگان آشکار خواهدشد، شبکه بی بی سی فارسی طی هفته های اخیر با پخش 3 گزارش، نگرانی خود را از بازگشت مهدی هاشمی به ایران ابراز نموده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

یک بسیجی مرا از گرداب بهائیت نجات داد

یکی از نجات‌یافتگان گرداب بهائیت تاکید کرد که با تلاش یک بسیجی از این گرداب رهایی یافته است. یکی از نجات‌یافتگان گرداب بهائیت تاکید کرد که با تلاش یک بسیجی از این گرداب رهایی یافته است.

مهناز رئوفی، در محیط‌ بهائی رشد یافت، فسادها و تناقضهایی‌ که‌ در کار همکیشان‌ خود (بویژه‌ سران‌ محفل‌ بهائیت) دید ‌وی را به‌ شدت‌ از این‌ مسلک‌ بیزار کرد‌ و این‌ امر، همراه‌ با مطالعه‌ مستقیم‌ درباره‌ اسلام، باعث‌ تشرف‌ او‌ به‌ اسلام‌ و تشیع‌ شد. خاطرات‌ خانم‌ رئوفی‌ که‌ اخیراً‌ تحت‌ عنوان‌ " سایه‌ شوم؛ خاطرات‌ یک‌ نجات‌یافته‌ از بهائیت " توسط‌ انتشارات‌ کیهان‌ نشر یافته، حاوی‌ نکات‌ بسیار جالبی‌ در افشای‌ مواضع‌ ضد اسلامی‌ و ضد انقلابی‌ تشکیلات‌ بهائیت‌ است. با هم‌ بخشهایی‌ از آن‌ را می‌خوانیم:

* بهائیان‌ دو دسته‌اند‌؛ فساد اخلاقی‌ در بهائیت‌
در بهائیت‌ هر گونه‌ تعصبی‌ ممنوع‌ است‌ و این‌ ریشه‌ در سیاست‌ استعمار دارد که‌ با ترویج‌ این‌ اعتقاد، تعصب‌ ملی، تعصب‌ دینی، تعصب‌ وطنی‌ و هر عرق‌ و علاقه‌ و غیرتی‌ را از انسان‌ می‌گیرد تا به‌ راحتی‌ بتواند بهره‌کشی‌ کند... خیلی‌ از خانمها[ی‌ بهائی]... لباسهای‌ نازکی‌ می‌پوشیدند و منظره‌ بسیار کریه‌ و زشتی‌ به‌ وجود می‌آوردند و روِ‌سای‌ تشکیلات‌ چیزی‌ به‌ آنها نمی‌گفتند و آزادی‌ مطلق‌ داده‌ بودند. دیگر کسی‌ حق‌ اعتراض‌ نداشت.

*بی‌بند و باران‌ تشویق‌ هم‌ می‌شوند!
در جامعه‌ مسلمانها، هر کس‌ در رعایت‌ حجاب‌ و یا خلوت‌ با اجنبی‌ کوتاهی‌ نماید مورد اعتراض‌ و بازخواست‌ افکار عمومی‌ (و نه‌ تشکیلاتی) واقع‌ شده‌ و با او برخورد می‌شود و در جامعه‌ بهائی‌ هر کس‌ بی‌حجابتر باشد به‌ اصطلاح‌ باکلاستر و بافرهنگ‌ جلوه‌ می‌کند و هر کس‌ برای‌ ایجاد ارتباط‌ با اجنبی‌ راحت‌تر و در واقع‌ گستاخ‌تر باشد امروزی‌تر و در تشکیلات‌ از عزت‌ و احترام‌ بیشتری‌ برخوردار خواهد بود.

من‌ در مقایسه‌ این‌ دو جامعه‌ وقتی‌ به‌ اعمال‌ و رفتار بعضی‌ از مسلمانان...، خصوصاً...به‌ خلافکاران‌ و معصیت‌کاران، فکر می‌کردم، می‌دیدم‌ آنها کسانی‌ هستند که‌ تربیت‌ مذهبی‌ نشده‌اند و از احکام‌ و دستورات‌ اسلام‌ سرپیچی‌ کرده‌اند... اما در بهائیان‌ اگر اعمال‌ خلافی‌ سر می‌زند برای‌ این‌ است‌ که‌ هیچ‌گونه‌ مانع‌ شرعی‌ ندارند. در واقع‌ اسلام‌ را نمی‌شود در اعمال‌ مسلمانان‌ جستجو کرد ولی‌ بهائیت‌ را در اعمال‌ بهائیان‌ می‌توان‌ یافت؛ چون‌ اگر اعمال‌ نابجایی‌ از افراد مسلمان‌ سر می‌زند به‌ علت‌ بی‌توجهی‌ به‌ تعلیمات‌ اسلام‌ است.

* ارتباط‌ با علما ممنوع!
بهائیان‌ فقط‌ در صورتی‌ با مسلمانان‌ رفت‌ و آمد دارند که‌ مطمئن‌ باشند هیچ‌ خطری‌ آنها را تهدید نمی‌کند و ضمناً‌ می‌توانند بهائیت‌ را تبلیغ‌ کنند و باعث‌ تبلیغ‌ افکار بهائی‌گری‌ شوند. آنها فقط‌ با افراد کاملاً‌ بی‌سواد و عامی‌ صحبت‌ می‌کردند و من‌ هیچ‌وقت‌ ندیدم‌ که‌ یک‌ بهائی‌ با یک‌ عالم‌ مسلمان‌ بنشیند و از بهائیت‌ حرفی‌ بزند؛ می‌دانستند که‌ محکوم‌ می‌شوند. لذا اصلاً‌ با عالمان‌ و تحصیل‌کردگان‌ و خـصـوصـاً‌ روحـانـیـون‌ هـیـچ‌گـونـه‌ بـحـثـی‌ پـیش‌ نمی‌کشیدند.

* شستشوی‌ مغزی‌ کودکان‌
[زمانی‌ که] معلم‌ مهد کودک‌ بهائیان‌ شدم... برنامه‌هایی‌ که‌ به‌ من‌ می‌دادند تا به‌ بچه‌ها بیاموزم‌ کاملاً‌ در راستای‌ شستشوی‌ مغزی‌ آنها بود و من... می‌دیدم‌ که‌ چگونه‌ از 3 سالگی، کودکان‌ را نسبت‌ به‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ بدبین‌ می‌کردند و... مغز کوچک‌ آنها را با خرافات‌ و اوهامی‌ که‌ ارمغان... بهاء و عبدالبهاء بود پر می‌کردند و چگونه‌ با آوردن‌ مثالها و بیان‌ داسـتـانـهـایـی، آنـان‌ را از خارج‌ شدن‌ از بهائیت‌ می‌ترساندند و با [وجود] این‌ ترس‌ و وحشتی‌ که‌ در دل‌ کودکان‌ از انتخاب‌ راهی‌ به‌ جز راه‌ بهاء می‌انداختند و با وحشتی‌ که‌ آنان‌ از طرد شدن‌ و اخراج‌ شدن‌ از خانه‌ و خانواده‌ داشتند، شعار بی‌اساس‌ "تحرّ‌ی‌ حقیقت " را سر می‌دادند و به‌ ظاهر وانمود می‌کردند که‌ بهائیان‌ در پانزده‌ سالگی‌ پس‌ از تحری‌ حقیقت‌ می‌توانند راه‌ خود را انتخاب‌ نمایند...، در حالی‌ که‌ هیچ‌ کدام‌ از بهائیان‌ حق‌ نداشتند... کتابهای‌ سایر جوامع‌ را مطالعه‌ کنند، حق‌ نداشتند کتابهای‌ ردیه‌ را که‌ بیشتر، بهائیان‌ مسلمان‌ شده‌ آنها را نوشته‌ بودند مورد مطالعه‌ قرار دهند.

* بگذار مردم‌ با موشک‌ باران‌ صدام‌ بمیرند!
در زمان‌ جنگ‌ [ایران‌ و عراق] وقتی‌ مردم‌ کشته‌ می‌شدند، بهائیان‌ با بی‌رحمی‌ تمام‌ می‌گفتند از این‌ مسلمانان‌ هرچه‌ کشته‌ شود کم‌ است. خصوصاً‌ وقتی‌ رادیوهای‌ خارجی، آمار شهادت‌ رزمندگان‌ را در جبهه‌ها به‌ اطلاع‌ مردم‌ می‌رساندند... با ناسزاگویی‌ به‌ رزمندگان‌ ابراز مسرت‌ و خشنودی‌ می‌کردند.

بهائیان‌ در زمان‌ جنگ‌ با کناره‌جویی‌ از شرکت‌ در جبهه‌ها اعلام‌ کردند که‌ مخالف‌ جنگ‌ هستند و به‌ بهانه‌ عدم‌ دخالت‌ در سیاست‌ از به‌ دست‌ گرفتن‌ سلاح‌ امتناع‌ کردند و کوچکترین‌ فعالیتی‌ برای‌ دفاع‌ از کشور از خود نشان‌ ندادند... آنها که‌ دائماً‌ در کلاسها و مجالس‌ از عشق‌ به‌ عالم‌ بشریت‌ دم‌ می‌زدند، آنان‌ که‌ از الفت‌ و محبت‌ طوری‌ سخن‌سرایی‌ می‌کردند که‌ گویی‌ برتر و مهربانتر از همه‌ اقشار عالمند، در عمل‌ نه‌تنها بویی‌ از انسانیت‌ و محبت‌ نبرده‌ بلکه‌ درنده‌خویی‌شان‌ گُل‌ می‌کند و از خبر شهادت‌ جوانان‌ عزیز این‌ مرز و بوم‌ اظهار خوشحالی‌ و مسرت‌ می‌کنند.

* شادی‌ در رحلت‌ امام‌
[در جـریـان] رحـلـت‌ امـام(رحمت الله علیه) ازدحام‌ جمعیت‌ دل‌سوخته‌ و آن‌ نمایش‌ حقیقی‌ مراسم‌ عزاداری‌ در باور نمی‌گنجید. آن‌ همه‌ ایمان...، عشق... و... التهاب، انسان‌ را وادار به‌ حسرت‌ و غبطه‌ می‌کرد. سنگ‌ در آن‌ روز می‌گریست‌ و من‌ شاهد اشک‌ بچه‌های‌ برادرم‌ بودم‌ که‌ قلبشان‌ رئوفتر و پاکتر بود. قلب‌ خودم‌ از جا کنده‌ می‌شد...، اما بهائیان‌ وقتی‌ به‌ هم‌ می‌رسیدند این‌ خبر ناگوار و این‌ مصیبت‌ گران‌ مردم‌ دلسوخته‌ را به‌ هـم‌ تـبـریـک‌ مـی‌گفتند و اگر جشن‌ و پایکوبی‌ نمی‌کردند از ترس‌ مردم‌ بود.

*یک‌ بسیجی، مرا آگاه کرد‌
با اشاره‌ به‌ گفتگویش‌ با یک‌ بسیجی‌ خدمتگزار به‌ نام‌ مهدی‌ صالحی‌ (که‌ چندی‌ پس‌ از جنگ‌ تحمیلی، هنگام‌ خنثی‌سازی‌ مین‌ در شلمچه‌ به‌ شهادت‌ رسید) می‌نویسد:مهدی‌ ذهنیت‌ مرا نسبت‌ به‌ اسلام‌ تغییر داد و طوری‌ به‌ تبلیغ‌ اسلام‌ پرداخت‌ که‌ واقعاً‌ منقلب‌ شدم‌ و شک‌ و تردیدم‌ نسبت‌ به‌ حقانیت‌ بهائیت‌ بیشتر شد.

آن‌ روز... من‌ به‌ مطالبی‌ پی‌ بردم‌ که‌ قبلاً‌ از آنها بی‌اطلاع‌ بودم‌ و در اثر تبلیغات‌ سوء تشکیلات، عکس‌ قضیه‌ در مغزم‌ فرو رفته‌ بود. عمده‌ مطالب‌ این‌ که‌ تشکیلات‌ اسلام‌ را برای‌ ما دینی‌ کوچک‌ و عقب‌افتاده‌ که‌ پر از خرافات‌ و اوهام‌ است‌ معرفی‌ کرده‌ بود و من‌ فهمیدم‌ که‌ بهائیان‌ اعتقادات‌ خرافی‌ بعضی‌ از مردم‌ بی‌سواد و بی‌اطلاع‌ را به‌ عنوان‌ اسلام‌ به‌ ما معرفی‌ کرده‌اند، در حالی‌ که‌ خود اسلام‌ دینی‌ بسیار جامع‌ و کـامـل‌ و بـی‌نـقـص‌ اسـت‌ کـه‌ بسیار انسان‌ساز و تعالی‌بخش‌ است.

* دیگر به‌ بهاء و عبدالبهاء ایمان‌ ندارم!
خانم مهناز رئوفی در شرح‌ گفتگوی‌ خود با یک‌ فرد بهائی‌ (به‌ نام‌ آقای‌ منطقی) در خانه‌ خویش، در ایام‌ ناراحتی‌ شدید خود از سران‌ محفل‌ بهائیت‌ می‌گوید:در حالی‌ که‌ وسایلم‌ را جمع‌ می‌کردم‌ چشمم‌ به‌ تابلوی‌ عکس‌ عبدالبهاء افتاد. با عصبانیت‌ تابلو را برداشتم‌ و بر زمین‌ کوبیدم‌ و با هر دو پا روی‌ آن‌ ایستادم‌ و گفتم: تشکیلاتی‌ که‌ ارمغان‌ اراجیف‌ توست‌ مرا بدبخت‌ کرد.

آقای‌ منطقی‌ لبخند تلخی‌ زد و گفت: تو خیلی‌ اشتباه‌ کردی. اتفاقاً‌ اعضای‌ محفل‌ حرفه‌ای‌ترین‌ خلاف‌ کاریهای‌ دنیا هستند و کثیف‌ترین‌ گناهان‌ از آنان‌ صادر می‌شود. خود من‌ شاهد تعویض‌ زنان‌ محفل‌ با همدیگر بوده‌ام‌ و به‌ حدی‌ از آنان‌ کثافتکاری‌ و رذالت‌ دیده‌ام‌ که‌ اگر پاکترین‌ افراد عضو محفل‌ شوند هرگز به‌ آنان‌ اعتماد نخواهم‌ کرد.

حرفهای‌ آقای‌ منطقی‌ برایم‌ تازگی‌ داشت‌ او از غیرانسانی‌ترین‌ اعمال‌ که‌ از اعضای‌ محفل‌ قبل‌ از انقلاب‌ سر می‌زد برایم‌ گفت‌ و ایرادهایی‌ اساسی‌ از خود بهائیت‌ گرفت... من‌ مبهوت‌ و متحیر به‌ آقای‌ منطقی‌ نگاه‌ می‌کردم. او به‌ چه‌ جراتی‌ چنین‌ چیزهایی‌ را می‌گفت‌ به‌ او گفتم: از این‌ که‌ طرد شوید نمی‌ترسید؟ گفت... تصمیم‌ داریم‌ به‌ خارج‌ از کشور برویم‌ و از دست‌ بکن‌نکن‌های‌ این‌ تشکیلات‌ راحت‌ شویم.

گفتم‌ پس‌ چه‌ کسی‌ واقعاً‌ بهائی‌ است؟ همه‌ که‌ یا از ترس‌ بهائی‌ مانده‌اند یا منفعتی‌ را دنبال‌ می‌کنند یا مثل‌ شما، ظاهراً‌ بهائی‌ هستند. پرسیدم‌ به‌ بهاء و عبدالبهاء چه؟ به‌ آنها هم‌ ایمان‌ ندارید؟ عینکش‌ را کمی‌ بالاتر برد، دستی‌ بر محاسن‌ خود کشید و گفت: آدمهای‌ زرنگی‌ بوده‌اند؛ خوب‌ توانستند چیزی‌ مشابه‌ با ادیان‌ دیگر درست‌ کنند. علاوه‌ بر مقام‌ و منزلت، پول‌ خوبی‌ هم‌ به‌ جیب‌ زدند...!

 



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

اختصاصی/جزئیاتی از برنامه مشترک و جدید عوامل داخلی و خارجی فتنه

اخبار بدست آمده از دورجدید فعالیت جریان فتنه با هداف و برنامه های جدید حکایت دارد. به گزارش«جوان آنلاین»،شنیده شده که یک برنامه ریزی مشترک بین لایه های میانی فتنه وعوامل خارجی صورت گرفته است.این برنامه ریزی که استارت آن با بیانیه موسوی آغاز شد حلقه های دیگرش به شرح زیر می باشد:

1- دور جدید تحرک بخشیدن به بعضی از اصناف بابرنامه ریزی قبلی .
2- عملیات روانی – رسانه ای بر روی اقشار آسیب پذیری که ازچند ماه گذشته به انحای مختلف آماج عملیات روانی در مورد هدفمندی یارانه ها بوده اند.
3- جسارت بخشیدن به حامیان خود با طرح رادیکال برخی از محورها
4- فعال سازی و تلاش برای احیای شبکه اجتماعی
5- وادار سازی نظام به عکس العمل و انطباق دادن آن با سناریوی حقوق بشر دوم
6- تست زنی هواداران ریزش کرده وتحریک آنها برای تحرکات جدید .
7- وادارسازی ومستمسک دادن به داشجونماهایی که وظیفه دارند جرقه زنی آشوب را در دانشگاه ها به عهده بگیرند
8- به هیجان آوردن شبکه های سازمان دهی شده در فضای مجازی و رسانه های برون مرزی .
9- زمینه سازی برای صدور قطعنامه های محکوم کننده و برنامه های یک گام به جلوی آمریکا .
10- بیرون آمدن از انفعال و وادارسازی نظام به تن دادن به سازش مورد نظر آنها
11- فضا ساری برای بعضی فراریان و ته نشین کردن آنها در داخل کشور با مواضع جدیدی که از سوی طرح خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

مهدی هاشمی دستگیر و روانه زندان می‌شود

دستگاه قضایی بنای امتیاز دادن به احدی را ندارد و انتساب به شخصیت‌ها و افراد شناخته شده در جامعه به هیچ عنوان نمی‌تواند دستگاه قضایی را نسبت به اجرای قانون و عدالت دچار تردید کند. معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی بنای امتیاز دادن به احدی را ندارد و انتساب به شخصیت‌ها و افراد شناخته شده در جامعه به هیچ عنوان نمی‌تواند دستگاه قضایی را نسبت به اجرای قانون و عدالت دچار تردید کند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و ائمه جماعت مساجد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در دستگاه قضایی هیچ امتیازی به افراد به خاطر موقعیت اجتماعی و سیاسی و نوع انتسابشان وجود ندارد. وی ادامه داد: به خاطر اینکه کسی فرزند شخصی است یا در واقع کسی منتسب به جریان یا جایی است، به هیچ عنوان دستگاه قضایی بنا به اغماض و کوتاه آمدن ندارد.

حجت‌الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی دستگاهی مبتنی بر قانون و عدالت است و آنچه وظیفه خود می‌داند با جدیت تمام دنبال می‌کند و مردم باید در این رابطه در جریان قرار بگیرند و تاکنون سعی شده در خصوص برخوردهایی که در دستگاه قضایی صورت گرفته است، اطلاع‌رسانی مناسبی شود. وی ادامه داد: بحث‌هایی که در روزهای اخیر در بعضی مطبوعات و رسانه‌ها مطرح می‌شود یا برخی گفته‌ها مبنی بر امتیاز دادن دستگاه قضایی، صحت ندارد.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده و وی دستگیر و روانه زندان خواهد شد، بنابراین پرونده ایشان مانند بقیه پرونده‌های دیگر، عادلانه رسیدگی خواهد شد. در دستگاه قضایی قضات عادل کم نیستند و توسط قاضی عادلی که از طرف دستگاه قضایی تعیین شود، به پرونده مهدی هاشمی رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص نامه بدون امضای مهدی هاشمی تصریح کرد: ایشان تفاوتی با دیگر متهمان از نظر دستگاه قضایی ندارد و چون ایشان از نظر دستگاه قضایی در معرض اتهام قرار دارند اتهام ایشان مانند تمامی افراد در معرض اتهام رسیدگی خواهد شد. حجت‌الاسلام رییسی همچنین عنوان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها تحولی بزرگ در اقتصاد کشور ماست و همکاری همه لایه‌های اجتماعی و قوای سه گانه و دستگاه‌های مربوط و نیز رسانه‌ها را می‌طلبد بنابراین همه باید کاری بکنند که این تحول بزرگ اقتصادی مانند تمامی موفقیت‌هایی که تاکنون نظام ما داشته است، موفق شود.

وی ادامه داد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را مجلس تصویب کرده و دولت در میدان اجرا قرار گرفته است و دستگاه قضایی هر گونه کمکی را که بتواند، به مجموعه اجرایی ارائه می‌کند. معاون اول قوه قضاییه رمز موفقیت هدفمند کردن یارانه‌ها را در تبیین و روشنگری رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها نقش موثری در روشنگری جامعه و مردم دارند بنابراین چون مردم بهترین همکار در این میدان هستند، اگر به مردم آگاهی داده شود و موضوع برای آن‌ها کاملا روشن شود می‌توانیم با نیروی مردم که یاران و همکاران در اجرای این تحول بزرگ هستند، به موفقیت برسیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

برگزاری کنسرت توسط طرفداران فرقه سبز

به گزارش خبرنگار جنبش سرخ حسینی به تازگي جلسه ماهيانه جوانان حزب منحله مشارکت در دفتر اين حزب در تهران با حضور نمايندگان اقشار مختلف از سراسر کشور برگزار گرديد. در این جلسه مقرر شد اعضا به صورت روزانه فعاليت هاي خود را از طريق پست الکترونيکي مشارکت اعلام نمايند و کوچکترين تحرکات اعم از شعارنويسي ، شب نامه ، بولتن و بروشور که در سطح شهر مشاهده مي کنند را به اطلاع مسئولين حزب در تهران برسانند.

همچنین به اعضاي حزب اعلام شد محل هاي مختلفي مانند کافي شاپ ها ، مراکز تفريحي و چايخانه ها را به صورت پاتوق مشخص نموده و عمده جلسات خود را در اين محل ها به صورت مخفیانه برگزار نمايند. لازم به ذکر است به اعضایب حاضر در جلسه اعلام شد  برآوردی از سايت هاي موافق و مخالف جريان سبز ارائه نمایند. در پایان مقرر شد کليه گروه ها و سرگروها از انجام فعاليت هاي سياسي آشکار و چهره شدن پرهيز کرده و کاملاً خاموش و آرام به انجام فعاليت هاي تحليلي بپردازند. گفتنی است جلسات مختلف از سوی  شاخه های حزب غیرقانونی مشارکت در برخی استان ها و شهرستان ها نیز تشکیل شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

ماجراي غريبه‌اي كه مي‌خواست تخريب‌چي شود

هر چه او مي‌پرسيديم، ‌مي‌گفت « از من سؤال نكنيد چه كاره‌ام، من بچه تهرونم، از اونجا اومدم لشكر شما جنوبي‌ها، آموزش تخريب ببينم و توي عمليات به عنوان تخريب‌چي شركت كنم، شايد فيض شهادت نصيبم بشه».

سال 64 توي اردوگاه گردان تخريب لشكر المهدي(عج) نشسته بوديم كه سر و كله يك غريبه، توجه همه را جلب كرد؛ يك آدم بلند قد و خوش‌هيكل. مي‌گفت "بچه تهرونم؛ اومدم گردان تخريب آموزش خنثي‌سازي مين ببينم و توي عمليات به عنوان تخريب‌چي شركت كنم ".

به ظاهرش نمي‌خورد مبتدي باشد؛ ولي مثل من و الباقي بچه‌هاي آموزشي تو كلاس خنثي‌سازي مين‌هاي ضدنفر و ضدتانك و ديگر آموزه‌هاي تخريب شركت مي‌كرد. چيزي كه خيلي جالب بود مثل يك بچه خوب و حرف گوش‌ كن، هرچه برادر «جهان مهين» مربي تخريب دستور مي‌داد، موبه‌مو انجام مي‌داد و اطاعت مي‌كرد؛ حتي رده‌هاي پايين‌تر هم كه دستور سينه‌خيز و غلت و پامرغي مي‌دادند با تمام جديت اطاعت مي‌كرد و با عشق سينه‌خيز مي‌رفت و غلت مي‌زد.

يك شب به او گفتم "حاج حسين خيلي جدي گرفتي! ول كن بابا. چرا اينقدر سينه‌خيز و پامرغي مي‌ري؟ مثل ما زرنگ باش، از زير اينجور كارا در برو و بي‌خيال شو ". حسين مي‌گفت "نه برادر، اشتباه مي‌كني! اگه مي‌خواي خدا قبولت كنه و زودتر شهيد بشي، هرچه فرمانده ميگه انجام بده، از روي اخلاص هم سينه‌خيز برو و غلت بزن وگرنه خبري از شهادت نيست كه نيست ". من با خودم فكر مي‌كردم "اين ديگه كيه بابا! چرا اينقدر آتيشش تنده! و براي شهيد شدن عجله داره؟ "

... شب بعد كه توي سنگر دور هم نشسته بوديم، بنا گذاشتيم كه از خودمان بگوييم كه از كجا اعزام شديم؟ چكاره هستيم، چه مدت توي جبهه‌ايم و چه مسئوليت‌هايي تو عمليات داشتيم. همه گفتند تا نوبت به حسين رسيد. خيلي طفره مي‌رفت و به هيچ عنوان حاضر نبود اطلاعات بده كه چكاره است و توي چه عمليات‌هايي شركت كرده يا مسئوليتش چه بوده؟

مي‌گفت از من سؤال نكنيد چه‌كاره بودم؟ و چه كارهايي كردم، فقط مي‌گفت "من بچه تهرونم، از اونجا اومدم لشكر شما جنوبي‌ها آموزش تخريب ببينم و توي عمليات به عنوان تخريب‌چي شركت كنم شايد فيض شهادت نصيبم بشه ". خلاصه هيچ اطلاعاتي از خودش نمي‌داد؛ يك موقع آدم شك مي‌كرد نكند طرف جاسوس باشد و براي جمع‌آوري اطلاعات آمده گردان تخريب، اما نيمه‌شب كه مي‌شد از صداي هق‌هق گريه و ناله‌هاي سوزناك حسين و الهي العفو نمازشب اين غريبه، اين شك هم برطرف مي‌شد.

خلاصه همه مانده بوديم كه اين بابا كيه؟ چكاره است؟ آخر چرا از طرف لشكر حضرت رسول(ص) كه براي بچه‌هاي تهرانه براي جبهه اعزام نگرفته؟ چرا اينطوري غريب و تنها و مرموزه؟ همه‌‌اش هم مي‌گويد شهادت، شهادت! چه عجله‌اي براي پريدن داره، نمي‌دانم؟ بنده خدايي مي‌گفت "نكنه مي‌خواد بره اون طرف توي بهشت هم جاسوسي كنه؟ "

خلاصه همينطوري روزها شب مي‌شد و شب‌ها هم روز و ما سرگرم آموزش و مانور و غلت و پامرغي و سينه‌خيز، بعضي از شب‌ها هم كه گرفتار خشم شب مربيان مي‌شديم و مخصوصاً اين انفجارهاي شديد تي‌ان‌تي كه كنار خيمه‌هاي آموزشي مي‌زدند، خيلي وحشتناك بود. پدرصلواتي‌ها نيمه‌هاي شب كه ما گرم خواب بوديم، آهسته وارد چادر مي‌شدند و چراغ‌هاي فانوس رو هم خاموش مي‌كردند، بعد بغل گوشمان تيراندازي و انفجار و بدو بخيز و بلندشو.

دوره آموزشي داشت به پايانش نزديك مي‌شد كه يك روز صبح، چند تا جيپ فرماندهي و موتورسوار از قرارگاه خاتم‌الانبياء(ص) وارد اردوگاه تخريب شدند. يكي از آنها سرش را كرد توي سنگر و با لهجه داش‌مشتي تهروني گفت "برادر حسين كربلايي اينجاست؟ " من گفتم بله؛ دارد آموزش مي‌بيند! همان صدا خيلي محكمتر اما با طعنه گفت "بگو لو رفتي حسين!، فرماندهي قرارگاه، ما رو فرستاده دنبالت، گفته كت‌بسته برش دارين بيارينش!؛ توي قرارگاه هم همه دارن دنبالت مي‌گردن ". من هاج و واج مانده بودم! قرارگاه خاتم‌الانبيا(ص) مركز فرماندهي عمليات‌هاي بزرگ سپاه با حسين كربلايي ما چكار داره؟ تا بخودم بيام حسين‌ را سوار كردند و با خودشان بردند كه بردند!

تازه يادم افتاد كه حسين به من گفته بود "تو دعا كن من شهادت نصيبم بشه، منم مي‌برمت تهرون؛ هرجا بخواي مي‌گردونمت، از بهشت‌زهرا(س) تا پارك ارم " و من به او مي‌گفتم "خيلي كلكي؛ اگه تو شهيد بشي چطور مي‌خواي منو ببري تهرون بگردوني؟ "... اما حسين رفته بود و من رفيق شفيق آموزشي‌ام را از دست داده بودم.

چند مدت گذشت؛ خيلي دلتنگ حسين بودم؛ يك روز سر و كله‌اش با يك موتور خيلي گنده پيدا شد. آمد توي اردوگاه و شروع كردم سلام و احوالپرسي با بچه‌ها. من به او گفتم "بچه تهرون، چي شد يه‌باره دزديدن بردنت؟ نگفته بودي فرمانده تخريب قرارگاه هستي؟ " و آنجا بود كه حسين كربلايي همه‌چيز را براي‌مان تعريف كرد؛ گفت كه چقدر دلتنگ شهادت است و اينكه برادانش هم شهيد و مفقودالاثرند و دوستان صميمي‌اش همه شهيد شدند و تنها مانده و به خاطر همين هم فرماندهي تخريب قرارگاه را رها كرده و گمنامانه آمده بود گردان تخريب بچه‌هاي جنوب تا با غلبه بر هواي نفس در گمنامي و اخلاص بتواند قله شهادت را فتح كند و زودتر به مقام شهادت برسد.

نمي‌دانم شايد به خاطر همين عجله‌اش براي شهادت بود كه خدا و دوستان شهيدش، 25 سال او را معطل گذاشته بودند و با درد و زجر با گازهاي شيميايي دست و پنجه نرم كرد و بالاخره در مهرماه 1389 به آرزوي ديرينه‌اش رسيد و به ياران شهيدش پيوست.

جالب اينكه به احترام مقام پدر و مادرش وصيت كرد كه او را در زير پاي پدر و مادرش در قبرستان به خاك بسپارند تا هم به ما بياموزد كه به پدر و مادرهامان احترام بگذاريم و قدر آنها را بدانيم و هم تلافي خودش را سر دوستان شهيدش كه 25 سال او را معطل گذاشته بودند، دربياورد و درست لحظه‌اي كه شهدا منتظر به خاك‌سپاري پيكر مطهر دوست قديمي‌شان در كنار خود بودند، حسين جاخالي داد و حالا قبرش در كنار شهدا خاليست.

راوي: ناصر قاسمي همسنگرشهيد

 



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

"آمریکا در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی" منتشر شد

این کتاب به کوشش دکتر منوچهر محمدی، برگرفته از نوشته‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری و مواضع ایشان در قبال سیاست‌ها، توطئه‌ها و عملکرد دولت‌مردان آمریکاست. کتاب «آمریکا در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی» به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و با تلاش دکتر منوچهر محمدی تدوین و روانه بازار کتاب شده است.

رسا خبر داده که این کتاب، برگرفته از نوشته‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری و مواضع ایشان در قبال سیاست‌ها، توطئه‌ها و عملکرد دولت‌مردان آمریکاست. عناوین اصلی این کتاب در هشت فصل «جامعه امریکا»، «امریکا و استکبار»، «امریکا و حقوق بشر»، «امریکا و تروریسم»، «امریکا و سایر ملتها»، «امریکا و جهان استکبار»، «امریکا و ایران» و «آینده امریکا» تدوین شده است.

در بخشی از کتاب به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خوانیم: «نکته مهم دیگری که باید مورد تأکید قرار گیرد، آن است که استکبار با همه تدابیر شیطانی‌اش و با وجود به کارگیری زور و ترفند سیاسی و تبلیغات دورغ، نتوانسته و هرگز نخواهد توانست جریان رو به رشد بیداری اسلامی و نهضت گرایش به اسلام را متوقف سازد. فعالیت همه جانبه سیاسی و امنیتی و بیش از همه تبلیغاتی امریکا و دیگر کشورهای استکباری و ایادی منطقه‌ای آنان بر ضد نهضت اسلامی در ایران، در سال‌های اخیر، بی‌سابقه و بسیار وسیع بوده است.

در این میان رژیم صهیونیستی همچون زائده امریکا در منطقه، در منتهای رذالت و خباثتی که از آن انتظار می‌رود، ایفای نقش کرده است. محاسبات مادیِ عادی، حکم می‌کرد که باید بر اثر این تلاش همه جانبه‌ای که مستکبرانه و از سر خشم و عناد ترتیب می‌یابد، نهضت اسلامی در کشورهای اسلامی ضعیف یا ریشه‌کن شود، ولی درست بعکس، همه شاهدند که این نهضت به مرور وسیع‌تر و عمیق‌تر شده است.»

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

محاكمه سران فتنه مرحمي بر زخم‌هاي ملت ايران است

يكي از جانبازان فتنه 88 با بيان اينكه از موسوي و كروبي شكايت كردم، گفت: محاكمه سران فتنه و عوامل آن‌ها به عنوان دشمنان آشكار و منافقان داخلي مرحمي بر زخم‌هاي بزرگ بر دل ملت ايران است. مهدي ناصري اظهار داشت: پس از انتخابات رياست جمهوري در سال گذشته سران فتنه براي رسيدن به قدرت به بهانه‌هاي مختلف افراد بي‌بصيرت را دعوت به اغتشاش و ايجاد ناامني در برخي نقاط كشور كردند.

وي ادامه داد: در حملات اغتشاشگران و عاملان منافقين خون رهگذران، جوانان و افراد بي‌گناهي نيز به زمين ريخته شد كه بنده نيز بر اثر اصابت گلوله به ناحيه پا مجروح شدم و از موسوي و كروبي كه مقصران اصلي ايجاد ناامني در جامعه بودند، شكايت كردم.

* هويت سران فتنه براي مردم شناخته شده است

يكي از جانبازان فتنه 88 با بيان اينكه سران فتنه هيچ جايگاهي در نظام ندارند، گفت: خوشبختانه مردم كشور ما مردمي آگاه و بابصيرت هستند و پس از روز عاشورا به هويت حقيقي سران فتنه پي بردند. وي خاطرنشان كرد: سران فتنه با كارهايي كه انجام دادند، حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي را در مجامع بين‌المللي خدشه‌دار كردند و با توجه به اينكه ملت براي نظام و نظام براي ملت است، سران فتنه از دامن ملت ترد شدند.

* بازگشت سران فتنه به نظام خيالي واهي است

ناصري بيان داشت: در حال حاضر سران فتنه به همراه افرادي بي‌بصيرت، منشور برادري حضرت امام خميني (ره) را مطرح مي‌كنند تا به نوعي وارد نظام شوند ولي اين كار آنها بيهوده است. وي اضافه كرد: سران فتنه بايد در رابطه مسائلي كه سال گذشته ايجاد كردند، معذرت‌خواهي رسمي كنند و در جهت جبران اين مسائل در سطح بين‌المللي و داخلي قدم بردارند.

* سران فتنه بايد تقاص كارهاي خود را پس بدهند

يكي از جانبازان فتنه 88 اضافه كرد: سران فتنه بايد تقاص كارهاي خود را پس بدهند و به خون‌هايي كه ريخته شده، آسيب‌هاي وارده به اموال عمومي و خسارات معنوي كه به نظام وارد كردند، پاسخ بدهند. وي اضافه كرد: خواست ما اين است كه سران فتنه هرچه زودتر محاكمه شوند، اما با توجه به تدابير نظام اين محاكمه به تأخير افتاده است ولي سران فتنه در توهمات خود از اين مصلحت به عنوان يك نقطه ضعف براي نظام ياد كرده و از آن سوءاستفاده مي‌كنند.

ناصري بيان داشت: اميدواريم سران فتنه و عوامل‌شان به عنوان دشمنان آشكار و منافقان داخلي به زودي محاكمه شوند تا مرحمي بر زخم بزرگ در دل شيعيان باشد كه نمونه كوچك آن را در هتك حرمت به روز عاشورا مشاهده كرديم. به گزارش توانا، مهدي ناصري كه 27 سال دارد، از جمله جانبازان فتنه 88 است كه در 26 خرداد 1388 بر اثر اصابت گلوله به ناحيه پنجه پا از ساختماني مسكوني در حوالي ميدان كاج سعادت‌آباد مجروح شد و در حال حاضر بر اثر اصابت گلوله، عصب پا دچار مشكلاتي است.

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

بسيجيان در جريان فتنه نشان دادند كه شاگردان خوبي در مكتب ولايت هستند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: در مقابله با فتنه، بسيجي‌ها نشان دادند كه شاگردان خوبي در مكتب ولايت بوده‌اند و درس هاي بصيرتي را به خوبي فرا گرفته‌اند.

هامون نیوز به نقل ازفارس ، سردار محمدرضا نقدي صبح امروز در اجتماع 110 هزار نفري بسيجيان تهران كه با عنوان اردوي رزمي فرهنگي "فداييان ولايت " در دهكده مقاومت و در محضر فرمانده معظم كل قوا برگزار شد، با بيان اين مطلب، گفت: امروز بسيج با توسعه تربيت و آموزش در همه ابعاد آماده است تا براي بهره‌گيري از پيروزي هاي بزرگي كه پاداش خدا به اين استقامت خواهد بود، سعه صدر خود را نشان دهد و اگر آزمايش سخت تري براي ارتقاء به كلاس بالاتر انسانيت و كمال در راه باشد، بار ديگر جان ها را سپر اسلام و ارزش هاي متعالي آن كند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اي امام امت و اي نائب امام زمان(عج)! امروز 110 هزار بسيجي تهران، به نمايندگي از ميليون ها بسيجي و اجتماع غدير كشور، يك ميليون بسيجي رزمنده شركت كننده در اردوي فرهنگي - رزمي فدائيان ولايت در 400 شهر كشور و همه بسيجيان جهان اسلام كه دل هاشان براي حضور در محضرتان پر مي كشد، آمده اند تا ضمن تبريك عيد سعيد غدير، براي ادامه راه تا آزادي همه بشريت از سلطه ستمگران، تجديد بيعت كنند.

وي ادامه داد: يلان سيستان، شهيدان گلدوي و كيخا كه با شهادت طلبي در مقابل تروريست هاي آمريكايي حماسه شهيدان فهميده و بهنام محمدي را زنده كردند و ده ها شهيد و جانبازي كه در فتنه سال گذشته در دفاع از آزادي و صيانت از آراء حقيقي مردم و در حفظ حريم مسجد و در دفاع از حرمت عاشورا به شرف شهادت و جانبازي نائل شدند، زنده ترين اسناد وفاداري بسيج اند و نشان مي دهند كه برخلاف ميل واماندگاني كه به نسل جوان با سوظن مي نگرند، نسل امروز آگاهانه و عاشقانه در صحنه است و خودش را براي هر شرايطي آماده كرده است.

نقدي با اشاره به اينكه حقيقت ولايت، همان «اِن الحُكم الا لله» است و بسيج هم چيزي نيست جز جاري شدن ولايت در بستر جامعه كه قرآن حزب الله مي خواندش، خاطر نشان كرد : همه پيروزي هاي برجسته اي كه ملتي غريب و تنها را به كانون پر تپش تحولات جهان و الگوي همه آزادي خواهان بدل كرد مرهون بسيج ملت حول ولايت بود و امروز هم با هدايت ولايت است كه لايه هاي پيچيده استكبار درهم ريخته و ما به پشت خيمه فرماندهي دشمن اصلي رسيده ايم. زيرا صهيونيست ها و جهان‌خواراني كه تا ديروز با دست هاي باز هرجا را دلشان مي خواست تصرف مي‌كردند، در محاصره بسيج جهان اسلام قرار گرفته اند و براي حفظ حيات ننگين خود دست و پا مي زنند.

وي با تأكيد بر اينكه ادامه اين راه پر افتخار تنها در پرتو ولايت ميسر است، اظهار داشت: يكبار قدر ناشناسي فرزندآدم از نعمت غدير، اخراج از بهشت مدينه النبي و تجربه تلخ قرن ها محروميت از آزادي و امنيت و عدالت كافي بودكه ما قدر ولايت بشناسيم و در تمام فراز و نشيب هاي انقلاب چنان به آن تمسك جوييم كه اگر قطعه قطعه مان كنند هر سلولمان فرياد برآورد «لبيك يا علي».

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه هفته بسيج امسال حال و هواي ديگري دارد زيرا تقارن اين هفته با عيد غدير، باعث شده دل هاي مشتاق دريادلان، ازعشق الگوي آرماني شان، طوفاني شود، تصريح كرد: علي (ع) انسان كامل همه جانبه كه از عبادتش، سيّدالسّاجدين (ع)در شگفت است، دانشمندان برابر علمش هستند. زيرا هنر جاودانه اش آميزه اي از عمق حكمت در اوج دلربايي است كه اگر خدا حتي به كلام او تحدّي مي كرد باز هم بشر عاجز مي ماند. علاوه بر اين رزم آوري شجاع است كه قهرمانان نامدار در برابرش خوار و بي مقدار مي ماند. ولي در برابر يتيم، بال هاي خضوع او گسترده و مرواريد اشكش غلطان مي شود.

نقدي با اشاره به اينكه گزينش همين الگوي آرماني، بسيج را تجلي جهاد همه جانبه كرده و از جوانان ما شخصيت هاي برجسته اي ساخته كه در راه انجام تكليف درهرعرصه نياز، سرازپا نشناخته به نداي علي زمان لبيك مي گويند، افزود:لبيك يا علي يعني آمادگي هميشگي براي جهاد، آمادگي براي قطعه قطعه شدن زير تانك، غلطيدن در ميدان مين و استقامت درآتش شلمچه و مجنون، يعني وزوايي يعني فرهانيان. لبيك يا علي يعني بهترين دوران جواني را وقف سازندگي براي محرومان كردن، يعني عبدالله والي. لبيك يا علي يعني جهاد عاشقانه علمي براي درهم شكستن تحريم ها و رسيدن به قله هاي فناوري، دنيا را از جهش هاي علمي و خودكفايي در حيرت بردن و در اين راه جان دادن، يعني استاد مسعود علي‌محمدي.

وي ادامه داد: لبيك يا علي يعني جهاد نفس، يعني در جنگ نرم با تهذيب و تربيت صالحين، با زنده نگه داشتن راه امام و شهيدان، هم در تبليغ و هم در عمل، ماهواره و اينترنت و ديگر افيون هاي دشمن را به شكست كشاندن. لبيك يا علي يعني در دفاع از ولايت، از سرزنش هيچ ملامت گري نترسيدن، در فتنه ها بدون ملاحظه جانب حق را گرفتن، جان و آبرو را در اين راه گذاشتن، يعني حسين غلام كبيري.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اذعان داشت: لبيك يا علي يعني اي عزيز فاطمه (س)، اگر صد تهاجم نظامي كنند، اگر هزار فتنه بر پا كنند، با بصيرت، دشمن را پشت همه نقاب هاي دوست نمايي مي شناسيم، با شجاعت در ركاب ولايت مي ايستيم و با همه قوا ندا مي دهيم: "لبيك يا علي (ع) "

نقدي يادآورشد: ملت بسيجي ما سال گذشته با خلق حماسه هايي چون 9 دي و 22 بهمن با سربلندي و بدون يك سر سوزن عقب نشيني از خط امام، از فتنه اي عبور كردند كه شنيده نشده در تاريخ هيچ ملتي از آزمايشي چنين سخت موفق بيرون آمده باشد البته اين پيروزي جز به بركت بصيرت بخشي ولايت حاصل نشد. به بيان ديگر در مقابله با فتنه، بسيجي ها نشان دادند، شاگردان خوبي در مكتب ولايت بوده اند و درس هاي بصيرتي را كه آموخته ايد، خوب فرا گرفته اند.

وي همچنين افزود: درس عبرت هاي عاشورا، عوام و خواص، خودي و غيرخودي، تهاجم و شبيخون فرهنگي، داشتن معيار بجاي پيروي افراد، اصولگرايي اصلاح طلبانه، شاخص هاي خط امام، نداي "أين عمار " و درسهاي فراوان ديگر بود كه عبور سرافرازانه از فتنه را ممكن ساخت و امروز بسيجيان آمده اند تا براي ادامه راه، درس هاي جديد را بگيرند. رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان خاطرنشان كرد: ضمن تبريك اين عيد سعيد به شما اي مشعل فروزان هدايت و اي فرمانده قلب هاي بسيجيان، هم نوا با ياران بسيجي ام، با اين ندا با شما تجديد بيعت مي كنيم: "لبيك يا علي"
 


:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

تجدید عهد آنلاین با اهل بیت(ع)+عکس

همرمان با عید سعید غدیر، سایتی برای «تجدید عهد با اهل بیت در روز عیدالله اکبر» راه اندازی خواهد شد. این سایت که اکنون به حالت روز شمار فعال بوده که زمان دقیق راه اندازی آن را نمایش می دهد، برای 2 الی 3 روز از چهارم تا ششم آذرماه فعال خواهد بود.

علاقه مندان به تجدید بیعت با اهل بیت می توانند با ورود به این سایت به آدرس الکترونیکی www.beyat.ir هم از مطالب منتشره در این سایت استفاده کرده و هم به صورت آنلاین با اهل بیت و ائمه اطهار(ع) تجدید بیعت نمایند.

در این خصوص مدیر كانون فرهنگی تبلیغی برهان گفت: برای نخستین بار در فضای مجازی به صورت نمادین در سراسر كشور شیعیان و محبان اهل ‌بیت می‌توانند تجدید عهد و پیمان دوباره داشته باشند. جواد عبدل‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: كانون فرهنگی تبلیغی برهان با همكاری سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی و شرکت فناوری پیشرفته پارس داده اقدام به طراحی سایت بیعت كرده است.

مدیر كانون فرهنگی تبلیغی برهان با اشاره به زمان فعالیت این سایت گفت: سایت بیعت در روزهای 18 تا 20 ذی‌الحجه (چهارم تا ششم آذر ماه 1389) اقدام به اخذ تجدید عهد از مومنان مراجعه كننده به سایت كرده و گستره فعالیت آن در سراسر كشور است. عبدل‌زاده افزود: این سایت كه به صورت چند زبانه طراحی شده است، می‌تواند مرزهای مملكت اسلامی را در نوردیده و پیام غدیر را به همه مومنان جهان برساند.

مدیر كانون برهان ضمن اشاره به شیوه بهره‌گیری از این سایت توسط مخاطبان گفت: مخاطبان این سایت دقیقاً با همان متنی كه پیامبر در 18 ذیحجه سال 10 هجری قمری اقدام به اخذ بیعت از مردم كرده است در صورت تمایل دكمه تجدید عهد را كلیك كرده و موفق به تجدید عهد می‌شوند. وی افزود: پس از تجدید عهد برای مخاطبان هدایای الكترونیكی نیز در نظر گرفته شده است.

عبدل‌زاده با اشاره به زبان‌های هفتگانه سایت شامل فارسی، عربی، تركی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی متذكر شد: این سایت فقط در سه روز 18 تا 20 ذیحجه همانند واقعه غدیر سال 10 هجری اقدام به تجدید عهد می‌كند. وی در ادامه اظهار امیدواری كرد این سایت گامی در راه شناساندن معارف عظیم واقعه غدیر به عنوان عظیم‌ترین عیدالهی محسوب شده و موفق به جذب مخاطبان علاقه‌مند از اقصی نقاط دنیا شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

عباس سليمي‌نمين در پاسخ مكتوب به علي شكوهي؛ نومدافع هاشمي تشريح كرد/2
پنهان‌كاري هاشمي بدون هماهنگي با سران قوا در ماجراي مك‌فارلين

عباس سليمي‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران به علي شكوهي كه در دفاع از خاطرات آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني و عليه نقد سليمي‌نمين مقاله‌اي منتشر كرده بود، به‌طور مكتوب پاسخ داد.

  متن زير بخش دوم و پاياني پاسخ است كه مشخصاً‌ به موضوع مك‌فارلين مي‌پردازد.
بخش اول اين پاسخ ناظر به سياست هاشمي در مورد پايان جنگ و تناقض آن با استراتژي امام راحل بود.

بخش‌هايي كه با رنگ قرمز جدا شده، مربوط به نقد آقاي شكوهي است كه سليمي‌نمين از او با عنوان فردي كه از بعد از انتخابات دهم ناگهان مدافع هاشمي شده، ياد مي‌كند و بخش‌هاي با رنگ سياه برجسته، اهم نكات اين پاسخ است.

بقیه در ادامه مطلب

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

جوسازي رسانه‌های سعودی در مورد حکم بازداشت مهدی هاشمی

صدور حکم جلب «مهدی هاشمی رفسنجانی» و قطعی شدن دستگیری وی خبری بود که در جلسه مشترک رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضایی مجلس اعلام شده است. بنابراین حکم، مهدی هاشمی که حدود دو هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به بهانه ارائه رساله دکترای خود به لندن سفر کرد، به اتهام اخلال گری در نظام جمهوری اسلامی، در صورت بازگشت به ایران دستگیر و روانه زندان خواهد شد.

بنابر این گزارش، خبر صدور این حکم بازتاب گسترده ای در رسانه های سعودی به دنبال داشته است. با بررسی و رصد این رسانه ها ـ از جمله شبکه تلویزیونی العربیه، روزنامه الشرق الوسط، پایگاه خبری ایلاف و... ـ می توان به راحتی مشاهده کرد که بیشترین جوسازی و فضاسازی خبری در این مورد، توسط رسانه هایی انجام می شود که وابسته به عربستان سعودی هستند یا از سوی این کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم حمایت می شوند.

شایان ذکر است این رسانه ها در ذیل اخبار خود با آوردن تاریخچه ای از سابقه تاریخی برخی حوادث سیاسی کشورمان، سعی کرده اند اختلاف دیدگاه و اختلاف نظر سیاسی میان مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران را اختلافاتی عمیق، تاریخی و ریشه ای نشان داده و از این رهگذر، اراده مسئولین قضایی و امنیتی کشورمان را در پیگیری پرونده مهدی هاشمی را که می تواند نقطه قوتی محسوب شود، به مسائل سیاسی ارتباط دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

همت مضاعف و کار مضاعف به سبک «بالاترین»

 
بالاترین، وابسته به منوشه امیر، پسر یعقوب نزول خوار معروف، که در یکی از پست های خود به تایید تلویحی شعار امسال جمهوری اسلامی ایران یعنی سال «همت مضاعف و کار مضاعف» پرداخت، نوشته است...
 
با فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو، سایت های ضد انقلاب و سبزها دوباره دست به کار شده اند. این جماعت که معمولا چند روز مانده به یکی از روزهای تاریخی کشور، شروع به هوچی گری کرده و دعوت به شورش می کنند، از دانشجویان و مردم خواسته اند که در روز 16 آذر نیز بر علیه جمهوری اسلامی شورش کنند.
 
بالاترین، وابسته به منوشه امیر، پسر یعقوب نزول خوار معروف، که در یکی از پست های خود به تایید تلویحی شعار امسال جمهوری اسلامی ایران یعنی سال «همت مضاعف و کار مضاعف» پرداخت، نوشته است:

«آيا بالاتريني ها همت مضاعف و کار مضاعف خواهند کرد؟»

بالاترین از کاربران خود خواسته درهر روز يک موضوع داغ یا يک لينک داغ در مورد ۱۶ آذر بفرستند. این موضوعات در حالی است که 13 آبان امسال نشان داد به چه میزان ادعای آنها تو خالی است. علی رغم ادعای کذب سایت های ضد انقلاب، خبرنگار بولتن اوضاع آرامی از دانشگاه های تهران گزارش می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

این دو تا اسب تمام شدند؛ دو نفر جدید بیاورید!

با کروبی و موسوی نمی‌توان وارد نظام شد و از قدرت هم نمی‌توان گذشت. جنبش، تقویت اصلاح‌طلبی نبود؛ حرکتی بود که اصلاح‌طلبان را به محاق برد."  

 کروبی و موسوی برای اصلاح طلبان تمام شده محسوب می شوند و کسانی چون خاتمی سعی دارند از آنها عبور کنند. سایت ضد انقلابی خودنویس با اشاره به برخی تحولات در درون جریان مدعی اصلاح طلبی می نویسد: خاتمی می خواهد با علم کردن اصلاح طلبی، دوباره به نظام راه یابد. او برای این کار باید هر چه بیشتر بر فاصله خود و اصلاح طلبان از موسوی و کروبی تأکید کند. سایت پارلمان نیوز وابسته به اقلیت مجلس نامه مهدی هاشمی را که متهم به انواع اتهامات مالی و سیاسی ]و...[ است خطاب به محسنی اژه ای منتشر و از او حمایت کرد اما بیانیه اخیر موسوی را منتشر نکرد. عدم انتشار این بیانیه را نباید ساده گرفت. با کروبی و موسوی نمی توان وارد نظام شد و از قدرت هم نمی توان گذشت. جنبش سبز تقویت اصلاح طلبی نبود، حرکتی بود که اصلاح طلبان را به محاق برد.

خودنویس بدون اشاره به نقش آفرینی شخص خاتمی در فتنه سال گذشته و همراهی وی با آشوب طلبان می نویسد: خاتمی اینک احساس می کند جنبش کاملاً شکست خورده و تمام شده است. او فرصت را مناسب دیده تا آستین ها را بالا زده و اصلاح طلبی را بدون موسوی و کروبی و سبزها فعال سازد شاید وارد مجلس شوند.

نقدهایی که اخیراً از طرف عباس عبدی، تقی رحمانی، رضا علیجانی، حسین قاضیان، اکبر گنجی، علی افشاری و... شماری دیگر از سبزها بر جنبش وارد شده بر امیدواری خاتمی افزوده است. شاید اینها طرفدار خاتمی نباشند، اما نقدهای آنها به سود خاتمی و به زیان موسوی و کروبی تمام شده است. جنبش اینک از جهات گوناگون مورد نقد قرار دارد.

نقل است ملانصرالدین در عرصه ی مسابقه بر اسبی بنشست و یال اسب در دست گرفت. اسب تاختن آورد و ملا از پشت آن لغزید و از ابتدای یال به انتهای دمب آن رسید ! پس آواز در داد: آهای! آهای …! این اسب تمام شد یک اسب دیگر بیاورید!!!

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

رهبر معظم انقلاب در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان:
بسيج يك حقيقت عظيم، غيرقابل انكار و بي‌نظير است

حضرت‌آ‌يت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان استان تهران تاكيد كردند: امروز بسيج در كشور ما يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بي‌نظيري است


حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز پنج‌شنبه در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان در قالب اردوي فرهنگي رزمي "فدائيان ولايت " فرمودند: سكولارترين حكومت دنيا هم عليرغم‌ آن چه كه ادعا مي‌كنند چه بدانند، چه ندانند دنيا و آخرت مردم را در دست گرفته‌اند. اين دستگاه‌هاي عظيم فرهنگي كه امروز نسل جوان بشر را در چهار گوشه دنيا به سمت بداخلاقي و فساد و تباهي حركت مي‌دهند و سوق مي‌دهند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود فرمودند: دستگاه‌هاي قدرت هم كه به خاطر منافع خودشان، به خاطر حاكميت‌هاي ظالمانه خودشان، به خاطر رسيدن به اهداف گوناگون سياسي خودشان مردم را مي‌كشانند و دنيا مردم هم دست‌ آن‌هاست و آخرت مردم نيز دست‌آنهاست، جسم و جان مردم در اختيار آن‌هاست، اين كه ادعا بشود در مسيحيت، كليسا به آخرت مي‌پردازد، حكومت به دنيا مي‌پردازد، اين يك مغالطه است. آن‌جايي كه قدرت دست انسان‌هاي بيگانه از دين و اخلاق باشد كليسا هم در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد. معنويت هم در پنجه اقتدار آن‌ها خرد مي‌شود و از بين مي‌رود.جسم و جان انسان‌ها زير تاثير عوامل قدرت آن‌ها است. اين مسئله هميشه بشر است.

ولي امر مسلمين جهان تصريح كردند: يك جامعه يا زير سرپرستي امام عادل است كه من الله است،‌ هادي به خيرات است، هادي به حق است يا در اختيار انسان‌هايي است كه از حق بيگانه‌اند، با حق ناآشنايند و در موارد بسياري با حق عناد مي‌ورزند، چون حق با منافع مادي آن‌‌ها سرسازش ندارد، باهم عناد مي‌ورزنديكي از اين دو حال است؛از اين دو حال خارج نيست.اسلام با تشكيل حكومت درمدينه و تشكيل جامعه مدني نبوي نشان داد و ثابت كرد كه اسلام فقط نصيحت كردن، موعظه كردن و دعوت كردن به زبان نيست. اسلام مي‌خواهد حقايق احكام الهي در جامعه تحقق پيدا كند و اين جز با ايجاد قدرت الهي امكان پذير نيست. بعد هم در پايان عمر مبارك پيغمبر اكرم(ص) به دستور الهي به الهام الهي نفر بعد خود را معين كرد.البته مسير تاريخ اسلام به مسير ديگري رفت آن‌چه كه پيغمبر مي‌خواست، آن‌چه كه اسلام مي‌خواست اين بود؛ اين يك طرحي شد و در تاريخ ماند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: نبايد تصور كرد كه انديشه پيغمبر شكست خورد،‌ نه شكست نخورد،‌ در‌آن برهه تحقق پيدا نكرد. اما اين خط شاخص در جامعه اسلامي، تاريخ اسلامي باقي ماند. امروز شما در گوشه از دنياي اسلام نتايج آن را مي‌بينيد و به فضل الهي و حول قوه الهي اين خط واضح در دنياي اسلام روز به روز همه‌گيرتر خواهد شد.اين مضموم غدير است. بنابراين مسئله غدير فقط مسئله شيعه نيست، مسئله مسلمانان بلكه مسئله همه انسان‌هاست، آن‌هايي كه بيانديشند مي‌دانند كه اين خط روشن خطي است كه متعلق به همه انسان‌هاست . جز اين راهي وجود ندارد. اگر قدرت در اجتماع انساني و اجتماعات انساني دست شيطان‌صفتان باشد دنيا به همان راهي مي‌رود كه شما امروز مظاهر آن را در دنياي مدرن مشاهده مي‌كنيد. هرچه دنيا مدرن‌تر بشود، خطر آن‌گونه حكومت‌ها بيشتر مي‌شود. البته هرچه دنيا از لحاظ علم و معرفت پيش‌تر برود، امكان و احتمال بروز خط هدايت بيشتر مي‌شود. اين‌جور نيست كه ما با پيشرفت علم احساس كنيم كه خط هدايت عقب افتاد،‌ نه جلو مي‌رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش بسيج در جامعه امروزي فرمودند: امروز مجموعه بسيج عظيم مردمي، بسيج مستضعفان در كشور ما يك حقيقت روشن و آشكار است. شما يك مجموعه‌اي هستيد از بوستان عظيم بسيج در كشور، اين بوستان را امام بزرگوار به وجود آورد و با كلمات خود و منش خود آن‌ را آبياري كرد و اين نهال‌ها بحمدالله روز به روز بالنده‌تر و مثمرتر شده است.
امروز بسيج در كشور ما يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بي‌نظيري است. درست است كه تبليغات دشمنان و به تبع آن‌ها مناديان طرفدار آن‌ها در داخل كشور بسيج را سعي مي‌كنند كوچك كنند، تحقير كنند يا اهانتي به بسيج بكنند؛ به خود كلام خدا هم اهانت كردند. به خود پيامبر هم اهانت كردند، چيزي كه در باطن داراي عظمت و درخشندگي است با اهانت اهانت‌كنندگان و تهمت‌ تهمت زنندگان نه كوچك مي‌شود و نه از درخشندگي آن كاسته مي‌شود.بسيج امروز در كشور ما يك حقيقت عظيم و درخشنده است و نمونه‌اي ديگر هم ندارد.

حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي تصريح كردند: شما نگاه كنيد، جنسيت‌هاي مختلف، زن و مرد، سنين مختلف نوجوان، جوان ، ميانسال و پير و كهنسال،‌اصناف مختلف از دانشجو، طلبه ، استاد دانشگاه و معلم مدرسه ، دانش‌آموز و اصناف گوناگون مومن در سراسر كشور،‌ كارگر، كشاورز و بازاري و بقيه اصناف در بسيج عضويت دارند. شركت دارند، يعني هيچ مرزي از جهت صنفي وجود ندارد. يعني هيچ مرز جنسيتي وجود ندارد، يعني هيچ مرز قومي و زباني وجود ندارد. الان در همين جمع ترك و لر و فارس و بلوچ و بقيه اقوام ايراني حضور دارند. در سراسر كشور هم همين‌طور است. بسيج يك مجموعه منتظم سازمان‌يافته داراي هدف است. با اين گسترش و با اين تنوع و با اين كميت عظيم و با اين كيفيت ايماني كه در مجموعه‌هاي گوناگون نظير آن را انسان مشاهده نمي‌كند.

ايشان افزودند:‌ شما دلتان متعلق به بسيج است. در دنيا احزاب وجود دارند. ممكن است احزاب پرشماري هم باشند البته با اين شماره در هيچ حزبي در دنيا نظير ندارد.به اين شمارگان و كميت مجموعه و عظمت ميليوني كه در بسيج وجود دارد باشد. اما همان كميت‌هايي كه در احزاب هستند جسم آن‌ها،‌ زبان آن‌ها ،‌ توانايي‌هاي مادي آن‌ها متعلق به حزب است، معلوم نيست دلهاي آن‌ها متعلق به حزب باشد . ايمان‌هاي آن‌ها متعلق به آن حزب يا به آن مجموعه باشد. بسيج، بسيج دلهاست. بسيج جان‌هاست. بسيج عواطف، اعتقادات و ايمان‌هاست و همين است كه به كار يك ملت در روز سخت مي‌آيد. آن‌روزي كه ملت‌ها دچار مشكلات بشوند، آن‌جا جسم‌ ها فايده‌اي ندارد،‌ دل‌ها بايد در ميدان باشند، خط شكن باشند،‌آن‌هايي كه خط شكني كردند لزوما جسم‌هاي نيرومندي نداشتند، دل‌ها و ايمان‌هاي محكمي داشتند كه توانستند كوه‌ها را بشكافند.راه‌هاي دشوار را طي كنند، لغزش‌گاه‌ها را پشت‌سر بگذارند و خود را به منزل برسانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: بسيج يك چنين حقيقتي است و اين را بايد قدر بدانيم. اول خود بسيجي بايد قدر بداند. همان‌طور كه الان شنيديد در اين ميثاق‌نامه اين جوانان عزيز از زبان بسيجيان به زبان آوردند خدا را حمد كردند و سپاس گذاشتند براي اين‌كه در بسيج عضو هستند، حقيقتا همين است بايد خدا را شكرگذاري كرد كه توفيق بدهد انسان در چنين مجموعه‌اي وارد بشود.

ولي امر مسلمين جهان خاطر نشان كردند: اهميت ديگر بسيج اين است كه بسيج داراي يك جهت و يك بعد و متوجه يك منظور نيست. بسيج با اين‌كه هنر نظامي دارد و در ميدان نبرد در خطوط مقدم هرجا كه لازم بوده است قرار گرفته و سخت‌ترين به عهده گرفته و انجام داده است، همه كاره است. يعني همه ميدان‌ها بسيج وقتي حضور داشته باشد، پيش‌رو است، پيشتاز است. امروز جوانان بسيجي ما در ميدان علم هم پيش‌رو و پيشتازند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اساتيد بسيجي ما هم در كار علمي جزو موفق‌ترين‌ها هستند. هنرمندان بسيجي ما هم آن‌كساني كه وارد ميدان هنر شده‌اند با روح بسيج وارد شدند، موفقيت‌هاي بيشتر و بهتري پيدا كردند و مخاطبان بيشتري را توانستند جذب كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: در هر ميداني با روحيه بسيجي ، اخلاص بسيجي ، ايمان بسيجي ، با شجاعت و شهامت بسيجي و قدرت و ابتكار بسيجي وقتي وارد بشوند مي‌توانند كارهاي بزرگي را انجام بدهند اين حقيقت بسيج است. عزيزان بسيجي اين را قدر بدانند، اركان بسيجي بودن را در خودشان تقويت كنند. اركاني دارد. اين اركان را روز به روز همه بايد در خود تقويت كنيم.

ايشان فرمودند: جوانان عزيز، بارها گفته‌ايم در درجه اول روحيه اخلاص است؛ روحيه اخلاص را روحيه بصيرت است. اين اخلاص و بصيرت روي هم اثر مي‌گذارند هرچه بصيرت شما بيشتر باشد شما را به اخلاص عمل نزديك‌تر مي‌كند. هرچه مخلصانه‌تر عمل كنيد خداي متعال بصيرت شما را بيشتر مي‌كند. خداوند ولي شماست هرچه به خدا نزديكتر باشيد،‌ بصيرت شما بيشتر خواهد شد، حقايق را بيشتر مي‌بينيد، نور كه بود انسان حقايق و واقعيات را مي‌تواند مشاهده كند. وقتي نور نباشد انسان واقعيات را هم نمي‌تواند ببيند.

حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: وقتي هواهاي نفس كه طاغوت حقيقي‌اند و بدتر از فرعون‌اند در وجود ما،‌ جلوي چشم ما را بگيرند،‌ وقتي جاه‌طلبي‌ها، حسادت‌ها ، دنياطلبي‌ها،‌هواپرستي‌ها، شهوت‌راني‌ها جلوي چشم ما را بگيرند واقعيات را هم نمي‌توانيم مشاهده كنيم. ديديد بعضي‌ها واقعيات جلوي چشم را نتوانستند ببينند، نتوانستند تشخيص دهند، در فتنه طراحي شده پيچيده سال 88 حقايقي جلوي چشم مردم بود، يك عده‌اي نگذاشتند اين حقايق را ببينند، بفهمند، نديدند ، نفهميدند. وقتي در يك كشور فتنه‌گراني پيدا مي‌شوند كه براي جاه‌طلبي خودشان، براي دست‌يافتن به قدرت ، براي رسيدن به اهدافي كه به صورت آرزو در وجود خودشان متراكم و انباشته كردند حاضر مي‌شوند به مصلحت يك كشور و حقانيت يك راه پشت كنند و لگد بزنند. كاري مي‌كنند كه سردمداران غربي و دشمنان درجه يك ملت ايران به هيجان مي‌آيند و سرشوق مي‌آيند. از آن‌ها حمايت مي‌كنند. خب اين حقيقت روشني است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اين چيزي نيست كه وقتي نور هست، انسان آن را نبيند اما بعضي‌ها نديدند، بعضي نمي‌بينند، بعضي درك نمي‌كنند، بعضي به خاطر ظلمت دل حتي درك هم مي‌كنند اما حاضر نيستند به اين فهم ترتيب اثر بدهند اين‌ها همه عوارض هواي نفس است. اين ها همه نتيجه امر و نهي همان فرعون دروني ما است. همان فيل مست هواست. هوا و هوس است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از بيانات خود، بسيجيان را جواناني باصفا و نوراني توصيف كرده و خطاب به آنان فرمودند: بايد سعي كنيد بسيجي بمانيد چرا كه ايستادگي در اين راه مهم است و بسيجي ماندن منوط به اين است كه دائم خود را مراقبت كنيد تا از اين مسير خارج نشويد.

ايشان فرمودند: كار بزرگ ملت ايران اين بود كه به دنيايي كه چهار اسبه و با سرعت به سمت جهنم حركت مي‌كرد، نهيب زد و توانست بخشي از آن را جدا كند.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: امروز جمعيت عظيمي از ملت‌هاي دنيا چشم به ملت ايران دوخته‌اند چراكه مردم ما پيشرو ايجاد تغيير در جهان شدند و مردم دنيا امروز اين حقيقت را فهميده‌اند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه مسير جوامع انساني بايد به سمت خدا و حقيقت باشد، خاطر نشان كردند: وقتي ملت ايران چنين كار بزرگي را كرد بايد بدانيم كه دنياي باطل ساكت نمي‌نشيند و كساني كه دنيايشان وابسته به ظلم و ناحق و لگد زدن بر سر ملت‌هاي جهان است، آرام نمي‌نشينند تا ملت ايران با فرياد عدالت و حقيقت، ملت‌هاي دنيا را بيدار كند.

ايشان فرمودند: اگر در اين معارضه، ما به ايستادگي ادامه دهيم، آينده روشني در انتظارمان خواهد بود و خدا بدون ترديد نصرت را نصيب كساني مي‌كند كه در راه حق حركت كرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به ايستادگي ملت ايران در طول 30 سال در براي توطئه‌هاي دشمن، تصريح كردند: در طول اين سال‌ها ملت ايران قوي‌تر و دشمنان ما ضعيف‌تر شدند و قدرت ايستادگي ملت ايران با 20 سال يا 30 سال قبل قابل مقايسه نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينكه بايد بسيجيان خود را براي درگيري‌ها و چالش هاي آينده آماده كنند، تاكيد كردند: براي حفظ اين آمادگي بايد بصيرت، اخلاص و روحيه بسيجي بودن را به روز نگه داريد چرا كه اين رمز پيروزي ملت ايران است.

ايشان در پايان افزودند: به ياري خدا شما روزي را خواهيد ديد كه ملت ايران بر قله‌هاي افتخار بايستند و مردم دنيا نظاره‌گر اين پيشرفت و افتخار باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب به مناسبت عید غدیر

عظمت اصحاب امیرالمومنین (ع)در این است که در هیچ شرایطی دچار اشتباه نشدند و جبهه را گم نکردند. با فرارسیدن ایام عید سعید غدیر  پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب  گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب  در باره این حادثه عظیم تاریخی را منتشر کرده است که درادامه این بیانات را با هم می خوانیم :
عیدالله‌الاکبر
غدیر در آثار اسلامى ما به «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است. این تعبیرات که نشان دهنده‌ى تأکید و اهتمامى خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله‌ى ولایت است. آن عاملى که در اسلام ضامن اجراى احکام است، حکومت اسلامى و حاکمیت احکام قرآن است، والا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصى داشته باشند، لیکن حاکمیت -چه در مرحله‌ى قانونگذارى و چه در مرحله‌ى اجرا - در دست دیگران باشد، تحقق اسلام در آن جامعه، به انصاف آن دیگران بستگى دارد. اگر آنها افراد بى‌انصافى بودند، مسلمانان همان وضعى را پیدا مى‌کنند که شما امروز در کوزوو، دیروز در بوسنى و هرزگوین، دیروز و امروز در فلسطین و در جاهاى دیگر شاهدش بوده‌اید و هستید - ما هم در ایران مسلمان عریق و عمیق خودمان، سالهاى متمادى همین را مشاهده مى‌کردیم - اما چنانچه حکام، قدرى با انصاف باشند، اجازه خواهند داد که این مسلمانان به قدر دایره‌ى خانه‌ى خودشان - یا حداکثر ارتباطات محله‌اى - چیزهایى از اسلام را رعایت کنند؛ ولى اسلام نخواهد بود!
بیانات به‌مناسبت عید سعید غدیر
16/01/1378
اگر تخلف نمى‌شد...
امروز ما و جامعه‌ى بشرى، همچنان در دوران نیازهاى ابتدایى بشرى قرار داریم. در دنیا گرسنگى هست، تبعیض هست - کم هم نیست؛ بلکه گسترده است، به یک جا هم تعلق ندارد؛ بلکه همه جا هست - زورگویى هست، ولایت نابحق انسان‌ها بر انسان‌ها هست؛ همان چیزهایى که چهار هزار سال پیش، دو هزار سال پیش به شکل‌هاى دیگرى وجود داشته است. امروز هم بشر گرفتار همین چیزهاست و فقط رنگ‌ها عوض شده است. «غدیر» شروع آن روندى بود که مى‌توانست بشر را از این مرحله خارج کند و به یک مرحله‌ى دیگرى وارد کند. آن وقت نیازهاى لطیف‌تر و برترى، و خواهش‌ها و عشق‌هاى به مراتب بالاترى، چالش اصلى بشر را تشکیل مى‌داد. راه پیشرفت بشر که بسته نیست! ممکن است هزارها سال یا میلیون‌ها سال دیگر بشریت عمر کند؛ هر چه عمر کند، پیوسته پیشرفت خواهد داشت. منتها امروز پایه‌هاى اصلى خراب است؛ این پایه‌ها را پیغمبر اسلام بنیانگزارى کرد و براى حفاظت از آن، مسأله‌ى وصایت و نیابت را قرار داد؛ اما تخلف شد. اگر تخلف نمى‌شد، چیز دیگرى پیش مى‌آمد. «غدیر» این است. در طول دوران دویست‌وپنجاه ساله‌ى زندگى ائمه (علیهم‌السلام) - که عمر دوران ظهور ائمه از بعد از رحلت پیغمبر تا زمان وفات حضرت عسکرى، دویست‌وپنجاه سال است - هر وقت ائمه توانسته‌اند و خودشان را آماده کرده‌اند تا این‌که به همان مسیرى که پیغمبر پیش‌بینى کرده بود، برگردند؛ اما خوب، نشده است دیگر. حالا ماها در این برهه‌ى از زمان، به میدان آمده‌ایم و همتى هست به فضل و توفیق الهى و ان‌شاءالله که به بهترین وجهى ادامه پیدا کند.
دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)
29/10/1384
 
نباید طرح مسأله غدیر به جدایى مسلمان‌ها بینجامد
مرحوم آقاى مطهرى (رضوان‌الله‌علیه) مقاله‌اى به نام «الغدیر و وحدت اسلامى» دارد؛ ایشان در آن، این مسأله را تبیین مى‌کند که، طرح مسأله‌ى غدیر، چطور مى‌تواند وسیله‌اى باشد براى نزدیک کردن دل‌هاى مسلمان‌ها به همدیگر. مرحوم علامه‌ى امینى هم عقیده‌ى شیعه را در «الغدیر» اثبات کرده است؛ اما کتاب، بیان، لحن، سلیقه و شیوه‌ى برخورد او با مسأله، طورى است که همه‌ى مسلمین را جذب مى‌کند.
شما تقریظهایى را که مسلمانان مصر، شام و دیگر نقاط دنیا بر کتاب ایشان نوشته‌اند، ببینید! ما باید توجه داشته باشیم که نوع طرح مسأله، طورى نباشد که به جدایى مسلمان‌ها بینجامد؛ این خیلى مهم است. الان جمعیت انبوهى از مسلمانان دنیا به مکتب و مذهب ما معتقدند و در دنیا هم آبرومندند. هم جمهورى اسلامى در ایران و هم شیعیان در هر نقطه‌اى که هستند، مردم آبرومندى هستند و در عراق، لبنان و جاهاى دیگر، مسلمان‌ها به وجود اینها افتخار مى‌کنند. بنابراین باید مراقب باشیم که مسأله را طورى طرح کنیم که هم‌عقیده‌هاى خودمان ناراحت نشوند. البته باید عقیده‌ى خودمان را بیان و آن را تثبیت کنیم؛ اما اشتباهات و خطاها را هم برطرف کنیم.
14/09/1384

مسأله‌ى غدیر ورود نبى مکرم اسلام در امر مدیریت جامعه است
مسأله‌ى غدیر و تعیین امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاةوالسلام) به عنوان ولى‌امر امت اسلامى از سوى پیامبر مکرم اسلام (صلى‌الله‌علیه‌واله‌وسلم) یک حادثه‌ى بسیار بزرگ و پرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبى مکرم در امر مدیریت جامعه است. معناى این حرکت که در روز هجدهم ذى‌الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله‌ى مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه مى‌کند.
این‌طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامى و جامعه‌ى اسلامى، رها و بى‌اعتنا باشد. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است. تعیین امیرالمؤمنین هم - که مظهر تقوا و علم و شجاعت و فداکارى و عدل در میان صحابه‌ى پیغمبر است - ابعاد این مدیریت را روشن مى‌کند. معلوم مى‌شود آنچه از نظر اسلام در باب مدیریت جامعه اهمیت دارد، اینهاست. کسانى که امیرالمؤمنین را به جانشینى بلافصل هم قبول ندارند، در علم و زهد و تقوا و شجاعت آن بزرگوار و در فداکارى او براى حق و عدل، تردید ندارند؛ این مورد اتفاق همه‌ى مسلمین و همه‌ى کسانى است که امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاةوالسلام) را مى‌شناسند. این نشان مى‌دهد که جامعه‌ى اسلامى از نظر اسلام و پیغمبر، چه نوع مدیریت و زمامدارى و حکومتى را باید به عنوان هدف مطلوب دنبال کند.
دیدار مردم پاکدشت، در سالروز عید سعید غدیر
10/11/1383
 
عید غدیر، سنت ملى ماست
عید غدیر هم سنت ملى ماست؛ چون ملت ما داراى این عقیده و این محتوا و این هویت در ذهن خودش هست. یکى از کارهاى دشمنان این است که ملتها را از هویت خالى کنند. البته این قضیه، داستان مفصلى است و با دو کلمه، نه مى‌شود ابعادش را نشان داد و نه مى‌شود خطرش را آن‌چنان که هست، گوشزد کرد. شما در محیط دانشجویى با این سیاست کلى که شناخته و ناشناخته و پیدا و پنهان وجود دارد، باید مبارزه کنید و مبانى ارزشى را - مبانى‌اى که حقیقتا تشکیل‌دهنده‌ى هویت ملت ایران است و مى‌تواند آنها را پیش ببرد و صاحب همه چیز کند - حفظ کنید.
08/02/1382
 
او عادل‌ترین شما در بین مردم است!
نبى‌اکرم در بیان صفات امیرالمؤمنین مى‌فرماید: «اعدلکم فى الرعیة»، او عادل‌ترین شما در بین مردم است. هم عدالت درونى و معنوى و فردى امیرالمؤمنین مراد است و هم عدالت رفتارى و عدالت اجتماعى او. اینها چیزهایى است که در زبان به آسانى مى‌شود بیان کرد، اما در تحقق و تبلور در عمل است که انسان به عظمت این حقیقت و کسانى که تجسم این حقیقت بوده‌اند، پى مى‌برد. عدالت به معناى واقعى کلمه در وجود امیرالمؤمنین، در رفتار او، در تقواى او و در توجه او حضور دارد. در رفتار بیرونى او هم عدالت تجسم پیدا مى‌کند. امروز بعد از گذشت قرنها، اگر بخواهیم عدالت را تعریف کنیم و آن را در ضمن مثال و نمونه بیان کنیم، هیچ مثالى رساتر و گویاتر از رفتار امیرالمؤمنین علیه‌السّلام نمى‌توانیم پیدا کنیم. این است که نبى‌اکرم او را به امر پروردگار و با نصب الهى به مردم معرفى و به مقام ولایت منصوب مى‌کند. این یک حقیقت اسلامى است. این کجا و این‌که کسى معتقد باشد که هر ظالمى با هر شیوه و رفتار بازیگرانه‌اى توانست زمام قدرت را در دست بگیرد، مردم باید از او اطاعت کنند، کجا؟! این اسلام است یا آن؟!
لذا مسأله‌ى غدیر با این مضمون والا متعلق به همه‌ى مسلمانهاست، چون به معناى حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت‌اللَّه است. اگر ما هم بخواهیم حقیقتاً از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین باشیم، باید خودمان و محیط زندگیمان را به عدل نزدیک کنیم. بزرگ‌ترین نمونه این است که هرچه بتوانیم، استقرار عدل کنیم. چون دامنه‌ى عدالت نامحدود است. هرچه بتوانیم عدل را در جامعه بیشتر مستقر کنیم، شباهت ما به امیرالمؤمنین و تمسک ما به ولایت آن بزرگوار بیشتر خواهد شد.
بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام به مناسبت عید غدیر خم
01/12/1381

غدیر و انقلاب اسلامی ایران
شاید اکثر آن کسانى هم که در ماجراى بیعت امیرالمؤمنین علیه‌الصلاةوالسلام، گرد آن بزرگوار را گرفتند و با او بیعت کردند و پاى فشردند و فداکارى نمودند، واقعه‌ى غدیر و به طریق اولى ظهور اسلام و جنگهاى امیرالمؤمنین را ندیده بودند. اما اسلام و هدایت و نور آن فقط براى کسانى نیست که در آن وقت حضور داشتند، بلکه براى همه و براى همیشه است: «و اخرین منهم لما یلحقوا بهم». انقلاب اسلامى شروع یک راه پرافتخار و سعادت‌بخش بود. همه‌ى کسانى که از بى‌عدالتى رنج برده‌اند و تشنه‌ى عدالتند، این پدیده را به جان دوست دارند و براى آن تلاش مى‌کنند. همه‌ى کسانى که سنگینى و فشار نظام دیکتاتورى و اختناق و زورگویى و قدرت فردى را احساس کرده یا درباره‌ى آن فکر کرده‌اند، از انقلاب اسلامى، از حرکت ملت مسلمان و از مبارزه‌ى فراگیر این ملت استقبال کرده‌اند و مى‌کنند. مخصوص امروز نیست، در آینده هم همین‌طور خواهد بود.
بیانات در دیدار مردم قم
19/10/1381

اوج مطلوب همه‌ى رسالت‌ها
امیرالمؤمنین علیه‌الصلاةوالسلام در مقابله با خطرها آن‌چنان شجاعانه عمل مى‌کند که مى‌گوید کسى نمى‌توانست با فتنه‌اى که من چشم آن را درآوردم - منظور، فتنه‌ى خوارج است - یا فتنه‌ى ناکثین درافتد. آن معنویت و دین و اخلاق و فضیلت از یک طرف، آن بینش عمیق و شجاعت و فداکارى و عواطف رقیق انسانى در کنار صلابت و استحکام معنوى و روحى از طرف دیگر؛ همه‌ى اینها ناشى از عصمت است؛ چون خداى متعال او را به مقام عصمت برگزیده است و گناه و اشتباه در کار او وجود ندارد. اگر چنین کسى در رأس جامعه باشد، اوج مطلوب همه‌ى رسالتهاست. این معناى غدیر است. در غدیر، چنین کارى اتفاق افتاد.
اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت على‌بن‌موسى‌الرضا علیه‌السلام در روز عید سعید غدیر خم
12/12/1380

بشریت، حکومت پنج‌ساله‌ی امیرالمومنین را هرگز فراموش نخواهد کرد
امامت، یعنى همان اوج معناى مطلوب اداره‌ى جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریتهاى جامعه که از ضعفها و شهوات و نخوت و فزون‌طلبى انسانى سرچشمه مى‌گیرد. اسلام شیوه و نسخه‌ى امامت را به بشریت ارائه مى‌کند؛ یعنى این‌که یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهى سرشار و لبریز باشد، هم معارف دین را بشناسد و بفهمد - یعنى راه را درست تشخیص دهد - هم داراى قدرت عملکرد باشد - که «یا یحیى خذ الکتاب بقوة» - هم جان و خواست و زندگى شخصى برایش حائز اهمیت نباشد؛ اما جان و زندگى و سعادت انسانها براى او همه چیز باشد؛ که امیرالمؤمنین در کمتر از پنج سال حکومت خود، این را در عمل نشان داد. شما مى‌بینید که مدت کوتاه کمتر از پنج سال حکومت امیرالمؤمنین، به عنوان یک نمونه و الگو و چیزى که بشریت آن را هرگز فراموش نخواهد کرد، در طول قرنها همچنان مى‌درخشد و باقى مانده است. این نتیجه‌ى درس و معنا و تفسیر واقعه‌ى غدیر است.
بیانات در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت على‌بن‌موسى‌الرضا علیه‌السلام در روز عید سعید غدیر خم
12/12/1380

کتاب الغدیر
همین کتاب الغدیر هم به‌نظر من مهجور است. من به دوستانمان سفارش کردم الغدیر را که در آن صدها کتاب است - یعنى ایشان درباره‌ى موضوعات مختلف، مطالبى دارد. گاهى صد صفحه، هشتاد صفحه درباره‌ى یک شخص، یک مطلب، یا یک حدیث، مطلب دارد و یک نفر باید اینها را از اوّلِ الغدیر بخواند، تا به مطلب مورد نظر برسد و از آن استفاده کند. حالا کو آن آدمى که حوصله کند، یازده جلد کتاب الغدیر را بخواند و این‌گونه مطالب را بیرون بکشد؟! - مورد بررسى دقیق قرار دهند و موضوعات مختلف را دانه دانه بیرون بکشند؛ هر کدامشان یک کتاب، یا یک جزوه است. الغدیر هم - آن کاخ عظیمى که مرحوم امینى ساخته - به جاى خود محفوظ؛ این کتابها هم دانه دانه بیاید و اقطار عالم را پر کند. یعنى الغدیر به صورت یک مجموعه، وجود داشته باشد، یک جا هم جزوه، جزوه وجود داشته باشد.
بیانات در دیدار اعضاى ستاد فرهنگى غدیر
10/12/1378

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

شبکه اي براي تفرقه افکني بين شيعه و سني

شبکه اهل بيت با پخش برنامه هاي به زبانهاي عربي ، فارسي اقدام به تخريب اهل تسنن و ايجاد تفرقه مي نمايد. به تازگي شبکه ماهواره اي به نام اهل بيت راه اندازي شده که با پخش برنامه هاي به زبانهاي عربي ، فارسي اقدام به تخريب اهل تسنن و ايجاد تفرقه افکني مي نمايد.

به گزارش خبرنگار افشا نيوز به تازگي شبکه ماهواره اي به نام اهل بيت راه اندازي شده که با پخش برنامه هاي به زبانهاي عربي ، فارسي اقدام به تخريب اهل تسنن و ايجاد تفرقه افکني مي نمايد.

اين شبکه چندي قبل در يکي از برنامه هاي خود به مقدسات اهل تسنن توهين نموده و در حين برنامه با پخش تماسهايي که اهل تسنن را شديداً زير سوال مي برد زمينه ساز تشديد اختلاف ميان شيعه و سني گرديد.

لازم به ذکر است برنامه هاي اين شبکه توسط افراد معاند نظام تبليغ مي گردد که مي توان از آن اين موضوع را برداشت نمود که اين افراد قصد اعلام جدا بودن دين از سياست را داشته و همچنين با شبهه افکني در بين تشيع در خصوص اهل تسنن قصد اختلاف افکني و ايجاد هرج و مرج را دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

«جوان» از علل جنجال‌ رسانه‌های بیگانه درباره پیشنهادات کارگروه حل اختلاف قوا گزارش می‌دهد
قیاس مع‌الفارق به سبک بی‌بی‌سی

مشکل از آنجا ناشی می‌شد که دولت برخی قوانین مصوب مجلس را داخل شدن در حوزه اختیارات قوه اجرایی قلمداد کرد...

حبیب ترکاشوند | هر چند اختلافات میان مجلس و دولت در حوزه قانونگذاری و اجرا در دوره‌های گذشته نیز وجود داشت و همیشه یکی از آسیب‌هایی بود که سیر حرکتی نظام را کند می‌ساخت اما با نامه شش ماه پیش رئیس جمهور به محضر رهبر معظم انقلاب وارد عرصه جدیدی شد. مشکل از آنجا ناشی می‌شد که دولت برخی قوانین مصوب مجلس را داخل شدن در حوزه اختیارات قوه اجرایی قلمداد کرده و حتی در یکی دو مورد نیز از ابلاغ مصوبه مجلس به ارگان‌ها و مجموع دولت سر باز زد.

تمسک به اصل 57 قانون اساسی

مستمسک دولت در این قضایا اصل57 قانون اساسی است که تصریح دارد قوای سه‌گانه در جمهوری اسلامی مستقل از یکدیگرند و مدعی است که تغییر کلی برخی لوایح ارسالی دولت به مجلس، همچنین تصویب برخی قوانین در حوزه اجرایی و... با این اصل مغایرت دارد. رهبری نظام که بر اساس اصل 110 قانون اساسی، مسئول تنظیم روابط قوای سه‌گانه و حل اختلافات آنهاست، شورای نگهبان را مأمور تشکیل کارگروهی کردند که در این خصوص نظرات مختلف را جمع‌بندی و به خدمت ایشان ارسال دارد... در این کارگروه علاوه بر نمایندگان دولت و مجلس و برخی اعضای شورای نگهبان چند تن از اساتید دانشگاه آگاه به مسائل حقوقی نیز حضور داشتند.

اظهارات کدخدایی و شانتاژ رسانه‌ای پس از آن

روز شنبه گذشته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به 18 جلسه برپاشده توسط این کارگروه با شرکت نمایندگان دولت، مجلس، شورای نگهبان و اساتید گفت: پیشنهادات این جلسات در نامه‌ای تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است و اضافه کرد: این کارگروه تنها پیشنهادات را مطرح کرده و ادامه کار منوط به نظر رهبر معظم انقلاب و سپس دستگاه‌هایی که باید نظارت کنند، می‌باشد. البته کدخدایی فقط به کلیات بسنده نکرد و به برخی پیشنهادات این کارگروه اشاره کرد که بر اساس یکی از پیشنهادات رئیس جمهور حق دارد راجع به نقض اصول قانون اساسی از طرف سایر قوا سؤال کند، تذکر دهد و پیگیری نماید. این اظهارات با انعکاس گسترده رسانه‌ای مواجه شد و رسانه‌های معاند نظام با بزرگنمایی این سخنان تصمیمات کارگروه را در راستای افزایش اختیارات احمدی‌نژاد تعبیر کردند. بی بی‌سی فارسی به عنوان پیشقراول این شانتاژ رسانه‌ای علاوه بر مطلب فوق این موضوع را به لوایح دوقلوی دولت اصلاحات تشبیه کرد که در ذیل به کم و کیف این لوایح اشاره می‌کنیم.

لوایح دوقلوی اصلاحات

ماجرای لوایح دوقلوی دولت اصلاحات از آن قرار است که سیدمحمد خاتمی شهریورماه 81 به مناسبت هفته‌ دولت در مصاحبه‌ای از تدوین لوایحی چون‌ «اصلاح قانون انتخابات مجلس» و «تبیین حدود وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور» خبر داد.

حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان اصلی‌ترین محور لایحه‌ انتخابات قلمداد می‌شد و افزایش اختیارات ریاست جمهوری چیزی بود که از لایحه دوم احساس می‌شد و البته در اظهار نظر نمایندگان وقت مجلس خصوصاً اعضای مشارکتی این امر به صراحت عنوان می‌شد. هنوز یک هفته از وعده‌ خاتمی نمی‌گذشت که «لایحه‌ اصلاح قانون انتخابات مجلس» توسط ابطحی، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور به مجلس رفت. در مجلس نیز کمیسیون امنیت ملی فوراً آن را در دستور کار قرار داد و ظرف چند دقیقه و بدون طرح نظرات مخالف و موافق این لایحه به تصویب این کمیسیون رسید. از طرفی لایحه اصلاح قانون انتخابات که در آن نظارت استصوابی شورای نگهبان حذف شده بود با استقبال عجیب ضد‌‌انقلابی خارج‌نشین مواجه شد و از طرفی فشار برای تصویب این دو لایحه شدت گرفت به گونه‌ای که مشارکت تهدید کرد در صورت رد این دو لایحه نظام دچار بحران شده و خاتمی نیز استعفا خواهد داد. در همین راستا عباس عبدی، عضو ارشد حزب مشارکت تهدید کرد:«بقای نظام در گرو تصویب و تأیید لایحه‌ تبیین اختیارات رئیس‌جمهوری و اصلاح قانون انتخابات است... جز تصویب و تأیید این لوایح، هر برخورد دیگری که با‌ آنها صورت گیرد،‌ نه تنها مشکلات نظام را حل نخواهد کرد بلکه ممکن است به فروپاشی نیز منجر شود.» در حقیقت این دو لایحه را باید عملیاتی ساختن تز حاکمیت دوگانه حجاریان دانست که اکنون قصد داشتند آن را به قانون رسمی نظام تبدیل سازند، حتی مشارکت پا را از این فراتر برده و تهدید به خروج از حاکمیت کردند. سناریوی بعدی این جماعت تهدید به برگزاری رفراندوم پس از گفته‌های پدرخوانده‌ معنوی‌شان، عبدالکریم سروش بود. سروش که از امریکا به ایران آمده بود، در مصاحبه‌ای با رویداد، ارگان اینترنتی حزب مشارکت، درباره‌ راه‌های پیش پای افراطیون پس از رد لوایح از سوی شورای نگهبان، رفراندوم را به عنوان تهدید ساختارشکنانه‌ای پیشنهاد داد.

قیاس مع‌الفارق دو موضوع

همانگونه که در بالا اشاره شد و اسناد کوچکی از آن نیز آورده شد، جناح اصلاحات از لوایح دوقلو برای «مخدوش کردن جایگاه ولایت فقیه» و «واگذاری برخی اختیارات رهبری به ریاست جمهوری» بهره می‌برد و همانگونه که تصریح کرده بودند در صورت تصویب این لوایح ریاست جمهور حتی می‌توانست جلوی احکام قطعی قضایی را به بهانه‌های واهی بگیرد. در صورتی که در اختلاف اخیر بحث ارائه راهکار برای حل مشکل میان دوقوه اجرایی و تقنینی است و در نهایت از آنجا که طبق قانون اساسی ریاست جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، این کارگروه پیشنهاد داده که در صورت تخلف قوا از قانون اساسی حق تذکر و پیگیری نیز به ریاست اجرایی کشور داده شود؛ امری که تصویب آن منوط به تصمیم نظر ولایت فقیه است و ایشان بر اساس مصالح نظام در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد. در حقیقت رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی با قیاس این واقعه دو مقصد را پیگیری می‌کنند؛ اول اینکه در صورت تأیید احتمالی پیشنهاد کارگروه می‌توانند اینگونه فضاسازی کنند که نظام بر خلاف خاتمی درصدد حمایت بیش از حد از احمدی‌نژاد است و با مطرح کردن این امر موضوع تقلب کاندیداهای متوهم سال گذشته را دامن بزنند و سناریوی دوم آنها جنجال‌سازی برای پررنگ کردن اختلاف میان قوا و سامان نیافتن رابطه قوا پس از 20 سال از تصویب قانون اساسی فعلی است.

 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

اختصاصی/«جوان آنلاین»
خاتمی:اصولگرایان منتقد احمدی نژاد را جذب کنید/اصلاح طلبان:با موسوی ضد انقلاب نمی توان به نظام بازگشت/تاکید خاتمی بر انتقال حامیان سبز به سبد اصلاحات

پس از انتشار دیدار سید محمد خاتمی با استانداران دوران اصلاحات «جوان آنلاین» جزئیات دیگری از محتوای این دیدار را منتشر می کند. به گزارش«جوان آنلاین»،برخی استانداران دولت خاتمی با انتقاد از میرحسین موسوی وی را مسبب نگاه منفی عمومی در سطح استان ها به اصلاح طلبان عنوان کرده و تصریح کرده اند،اقدامات و رفتارهای موسوی موجب شده که اصلاح طلبان نتوانند خود را در سطح عموم به عنوان یک نیروی داخل نظام طرح و معرفی نمایند.

گفته می شود خاتمی نیزدر اظهاراتی با تاکید برجدایی قطعی خود از موسوی گفته است قطعا با میرحسین نمی توان به نظام بازگشت. وی در عین حال بر انتقال ظرفیت جنبش سبز به سمت اصلاح طلبان اشاره کرده و بر عملی شدن دغدغه خود تاکید داشته است. خاتمی همچنین خطاب به استانداران دوران اصلاحات ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستار جذب نیروهای خاکستری شده و گفته است:ما باید افرادی را در لیست خود داشته باشیم که در سیبل نبوده تا بتوانیم مردم را به سمت رای دادن به آن ها ببریم.

وی همچنین تصریح کرده است که اصلاح طلبان باید به سمت جذب برخی اصولگرایان منتقد احمدی نژاد که در انتخابات گذشته با میرحسین همراهی کردند،بروند. گفته می شود خاتمی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به بهتر شدن شرایط برای اصلاح طلبان گفته است:با این وضعیت ما می توانیم رای قابل توجهی را در انتخابات مجلس بدست بیاوریم. گفتنی است حاضرین در این جلسه ضمن تائید گفته های خاتمی نسبت به تاکتیک وی برای بازگشت به نظام موافقت کرده و تصریح کرده اند که با میرحسین ضد انقلاب نمی توان به نظام بازگشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()